Sunday, October 28, 2007

Slippers made of squares




Jeg fant en oppskrift på tovete strikkete firkant tøfler, og prøvde ut min egen versjon. Jeg hakket firkanter i Cortina med 18 masker i opplegget. Da de var ferdig monterte nble de litt større enn jeg hadde tenkt...ca 42. Min mor var på besøk, trengte nye tøfler - og da var den saken grei. I etter kant har jeg laget flere...men det har ikke vært helt enkelt å finne frem til "rett" størrelse til meg selv - til slutt fant jeg den. Men før det har jeg laget noen røde og svarte - ca 34? ett par trefargede som ble for små til Sofie - heldigvis kjenner vi folk med mindre føtter som kan se frem til varme tøfler til jul.


I had noticed a method to make slippers based on knitted squares. So I experienced making slippers from Squares made in basic Tunisian crotheting. Then felting them. One pair became to big - so my mother got them. The next to small. But now I seem to have gotten it worked out so I have made myself a nice pair of warm slippers, and in the process created a few slippers to give away.

No comments: